Corona-gerelateerd onderwijsonderzoek
De coronacrisis heeft veel impact op onderwijs: er leven veel vragen in het veld die nog onderzocht moeten worden. Op deze pagina vind je twee overzichten: een overzicht van thema's die de praktijk belangrijk vindt en een overzicht van waar onderzoek naar wordt gedaan. Daarnaast vind je twee vragenlijsten: een vragenlijst waarmee vragen uit de onderwijspraktijk worden geïnventariseerd en een vragenlijst waarmee in kaart wordt gebracht waar en door wie al onderzoek wordt uitgevoerd.
Overzichten
-
Impact coronamaatregelen op het onderwijs: hogere werkdruk, lager welzijn
De coronamaatregelen hebben grote gevolgen voor het onderwijs. Het NRO vroeg leraren en andere onderwijsprofessionals in het po, vo en mbo met welke vragen zij zitten en welke thema's op hun school spelen in relatie tot de maatregelen. De meest genoemde thema's zijn werkdruk en het welzijn van leraren en leerlingen. -
Overzicht corona-gerelateerd onderwijsonderzoek
Welk corona-gerelateerd onderwijsonderzoek wordt nu uitgevoerd? (onderwijs)onderzoekers en onderwijsprofessionals hebben hierover massaal input gegeven. -
Stel je vraag aan de Kennisrotonde
Scholen geven weer (deels) onderwijs op afstand. De Kennisrotonde zet zich in om de onderwijspraktijk zo goed mogelijk te ondersteunen. Heb jij een vraag over wat werkt in het onderwijs? Stel 'm nu!
Inventarisatie
-
Welke onderwijsvragen heeft u nu?
Het NRO wil voorkomen dat het onderwijsveld overvraagd wordt. Via deze enquête geven we u de kans om mee te denken over corona-gerelateerde onderzoeksthema’s en kunnen we overlap in onderzoek voorkomen. -
Te agenderen corona-gerelateerd onderwijsonderzoek, helpt u mee?
Op verschillende plaatsen worden/zijn onderzoeken gestart naar de korte- en lange termijn invloed van de coronacrisis op het onderwijs en het afstandsonderwijs. Helpt u het NRO mee om in kaart te brengen waar en door wie al (kleinschalig) onderzoek wordt uitgevoerd?
Gerelateerde thema’s
Deze pagina wordt continu aangevuld met relevante kennis en informatie.