Corona transition and student learning at TU Eindhoven

Doelgroep: praktijk
Onderwijssector: wo
Meetniveau: leerling/student
Lokaal/nationaal: schoolbestuur
Regio: zuid
Thema’s:

  • De toegankelijkheid/kansenongelijkheid van het onderwijs;
  • De mogelijkheden van het afstandsonderwijs voor thuiszitters;
  • Het welzijn van leerlingen/studenten;
  • De kennis en vaardigheden van docenten en/of leerlingen / studenten over digitaal leren en de middelen die scholen / opleidingen hebben (laptops, digitale leermiddelen etc.);
  • De kansen van digitaal leren om de kwaliteit van het onderwijs / het leren van leerlingen in de toekomst mogelijk te versterken.

Samenvatting

Questions:

  • Which groups of students suffer more from drawbacks that the Corona transition created?
  • Which forms of online learning lead to stronger learning motivations among students?
  • How is the students’ well-being influenced by the Corona transition – in the short run and also in the long run (after about one year)?
  • What skills help students to better deal with the limitations that the Corona transition imposes on student learning?
  • Which forms of online learning lead to stronger learning motivations among students?

Combination of survey and Learing Analytics based research among random sample of students of one faculty at TU/e.

More information

Instelling: Eindhoven University of Technology
Contactgegevens: dr. Uwe Matzat: u.matzat@tue.nl 

« terug naar het overzicht lopend corona-gerelateerd onderwijsonderzoek