Onderzoeksprogramma naar veerkrachtigheid van online/hybride onderwijs

Doelgroep: praktijk
Onderwijssector: po, vo
Meetniveau: leerling/student, leraar/docent
Thema’s:

  • De onderwijskwaliteit en professionele ontwikkeling van docenten, de leeropbrengsten en de leertijd;
  • De toegankelijkheid/kansenongelijkheid van het onderwijs;
  • De kansen van digitaal leren om de kwaliteit van het onderwijs / het leren van leerlingen in de toekomst mogelijk te versterken.

Samenvatting

Wat zegt de literatuur over het ontwerp, de implementatie, en de opbrengsten van online/hybride professionele ontwikkeling voor docenten in PO en VO?

Hoe maken we online/hybrid onderwijs meer veerkrachtig voor iedereen door rekening te houden met factoren die regulatie van leren beïnvloeden (e.g.leerlingen zelf-sturing, docenten, thuisomgeving, technologie)?

10 jaar onderzoeksprogramma met veel verschillende substudies.

Instelling: Universiteit Twente

« terug naar het overzicht lopend corona-gerelateerd onderwijsonderzoek