Integreren van ICT-rijke leeromgevingen voor de vroege ontwikkeling van geletterdheid door leerkrachten

NWO-projectnummer:411-07-219
Titel onderzoeksproject:Empowering teachers in integrating ICT-rich learning environments for early literacy development
Looptijd:01/03/2010 tot 30/06/2014
Status:Lopend
Laatste bewerking:09/02/2016

In dit onderzoek worden bevindingen met ICT in verschillende domeinen met elkaar vergeleken en gecontrasteerd. De cross-case analyse draagt bij aan kennis van effecten van diverse ICT-rijke leeromgevingen voor beginnende geletterdheid op de cognitieve ontwikkeling van kinderen en de consequenties daarvan voor effectief gebruik van ICT door docenten. Uiteindelijk levert dit onderzoek domein-specifieke kennis op over de wijze waarop ICT kan bijdragen aan de ontwikkeling van geletterdheid en handelingsaanwijzingen voor docenten om ICT-rijke leeromgevingen voor beginnende geletterdheid op effectieve wijze te integreren in hun klassenpraktijk.

Projectleider(s)

NaamInstellingE-mail
Prof. dr. J.M. VoogtUniversiteit Twentejm.voogt@windesheim.nl

Projectuitvoerder(s)

NaamInstellingE-mail
Drs. G.W.J. BruinsmaUniversiteit Twenteg.w.j.bruinsma@edte.utwente
Mw. N.A.H. Belo MscUniversiteit Twenten.a.h.belo@utwente.nl

Relevante links(s)

Gerelateerde projecten