Waarom stellen leraren en andere onderwijs- of jeugdprofessionals vragen aan de Kennisrotonde? Laat je inspireren door onderstaande verhalen en ontdek hoe ze antwoorden kunnen toepassen in de praktijk.
"Tips en adviezen dekken nooit alle mogelijke situaties, maar als je deze drie behoeftes goed in je achterhoofd houdt, kom je heel ver. " Jolene van der Kaap-Deeder
"Ongeacht het soort werk dat je doet, kun je een vraag stellen aan de Kennisrotonde. En je wordt begeleid in het stellen van een goede onderzoeksvraag, dat is prettig." Ingrid Cloosterman
"Ik vind de Kennisrotonde een prachtig initiatief. Je dient een vraag in en er wordt gekeken wat er over bekend is in bestaand onderzoek." Cordula Rooijendijk
"Ik werd in positieve zin verrast door het antwoord dat we terugkregen. Het bleek een compact en goed verhaal dat specifiek op onze inhoud is gericht." Pepita Franke
"Ja, ik vond de Kennisrotonde erg makkelijk te benaderen en zou het anderen aanraden. Zeker als je iets nieuws probeert of ergens tegenaan loopt." Femke Bouwer
"De meest recente antwoorden op vragen aan de Kennisrotonde hangen centraal in onze teamkamer en we gebruiken ook deze onderzoeken om ons onderwijs aan te passen." Sacha Schrier
"Het feit dat het plan zo gemakkelijk te implementeren was is grotendeels te danken aan het uitgebreide en duidelijke antwoord dat op de website van de kennisrotonde stond." Lisa Heij
"We kenden de mogelijkheid om de vraag voor te leggen aan de experts van Kennisrotonde nog niet. Toen we hierop werden geattendeerd, hebben we onze vraag direct bij hen neergelegd: een goudmijn aan onderzoeksinformatie" Ajolt Elsakkers
"Het antwoord biedt ondersteuning bij het didactisch en pedagogisch ontwerpen van onderwijs, zoals de keuze voor een bepaalde lesopbouw of voor bepaalde werkvormen."
"Het is belangrijk te weten dat een wisselende groepssamenstelling niet slecht hoeft te zijn, zolang aan een aantal randvoorwaarden voldaan wordt." Sanne Burggraaff
"Uit het antwoord van de Kennisrotonde bleek dat samenwerken in lessen heel belangrijk is in het 4C/ID-model. Dat is iets waar wij als school nog veel winst in kunnen behalen." Jantje Timmerman
"Vooral het gehele traject en de professionaliteit en nauwkeurigheid waarmee elke stap werd doorlopen heb ik als zeer positief ervaren." Bart van der Meer
"Het antwoord was een bevestiging van ons “gevoel” en heeft ons geholpen ons standpunt ten aanzien van de voorliggende vraag helder te formuleren op basis van feiten." Thea de Ruijter
“Liever bespreek ik met leerlingen welk boek ze aan kunnen, nu ik weet dat er geen onderzoek naar deze test gedaan. Eventueel gebruik ik hem alleen als hulpmiddel.” Anja van Schijndel