Professionele leergemeenschappen in het vmbo: Effecten van wederzijdse afhankelijkheid op differentiatie in de klas

Projectnummer
405-14-302
Titel
Professional learning communities in pre-vocational secondary schools: Effects of interdependency on differentiated teaching
Programma
Organisatie
NRO
Looptijd
1-9-2015 t/m 31-8-2020
Onderwijssector
vo
Thema
Leren en onderwijzen, Onderwijsloopbanen en overgangen in het onderwijs
Status
Lopend

Hoe verlopen de interactieprocessen binnen professionele leergemeenschappen? En wat is het effect op differentiatie in de klas van vmbo-docenten? De onderzoekers bestuderen dit in drie typen leergemeenschappen. De docenten worden op twee manieren geïnstrueerd: over omgaan met cognitieve verschillen tussen leerlingen en over omgaan met sociaal-culturele verschillen tussen leerlingen.

Projectleider

Naam projectleider
Instelling projectleider
Prof. dr. W.F. Admiraal
Universiteit Leiden
Relevante link(s)

Deze projectendatabase onderwijsonderzoek is in ontwikkeling en zal stap voor stap worden verbeterd. We horen graag uw reactie. Stuurt u deze alstublieft naar: webbeheer@nro.nl.