Opvatting over hun eigen intelligentie van kinderen en het verband met hun leervermogen

Projectnummer
405-16-383
Titel
The origin of children's self-theories of academic abilities: zooming in on real-life teacher-child interactions
Programma
Organisatie
NRO
Looptijd
1-2-2017 t/m 30-4-2019
Onderwijssector
po
Thema
Leren en onderwijzen
Status
Lopend

De leermotivatie en -potentie van kinderen wordt beïnvloed door de opvattingen die zij hebben over de veranderlijkheid van hun intelligentie. Dit project onderzoekt hoe deze opvattingen ontstaan en wat de invloed is van feedback en complimenten van docenten.

Projectleider

Naam projectleider
Instelling projectleider
Dr. N.M.P. de Ruiter
Rijksuniversiteit Groningen
Relevante link(s)

Deze projectendatabase onderwijsonderzoek is in ontwikkeling en zal stap voor stap worden verbeterd. We horen graag uw reacties. Stuurt u deze alstublieft naar: webbeheer@nro.nl.