Ontmoet een onderzoeker!

ResearchED Nederland, het NRO en de PO-Raad slaan de handen ineen en organiseren zes congressen in 2020. Tijdens deze regionale bijeenkomsten worden leraren in contact gebracht met relevant onderwijsonderzoek en onderzoekers. Tegelijkertijd biedt de regionale opzet kans om actuele lokale vraagstukken uit te wisselen.

Met de regionale congressen willen we zoveel mogelijk leraren in contact brengen met relevant onderwijsonderzoek en onderzoekers, tegelijkertijd willen we onderzoekers toegang geven tot actuele (lokale) vraagstukken. De congressen vinden plaats in de regio’s Arnhem/Nijmegen (8 april), Den Bosch (30 september), Amsterdam (19 november), Heerlen, Groningen en Den Haag.

Meer informatie over dit project (pdf)

Wat is een researchED congres?

Een researchED congres helpt leraren en anderen betrokken bij onderwijs om wijs te worden uit de veelheid aan innovaties en onderzoek. Verschillen tussen zin en onzin worden duidelijk door wetenschappers uit te dagen te vertellen over de toepassing in de dagelijkse praktijk.

De regionale researchED zijn gevuld met voor de regio relevante onderwijskundige thema’s. Elk van de programma’s wordt hopelijk nog aangevuld met een internationale topspreker. Reeds bevestigde namen zijn o.a. Monique Volman, Linda van den Bergh en Eddie Denessen (auteurs ‘Werk maken van gelijke kansen’), Erik Meester & Sarah Bergsen, David Didau (auteur Psychologie in de Klas) en velen anderen.

Meer info of aanmelden? Kijk op: https://researched.eu/ontmoet-een-onderzoeker-2020/

Over researchED

ResearchED is in 2013 opgericht door de Britse docent en auteur Tom Bennett. Zijn internationale ‘grassroots’ beweging werd al snel wereldwijd door leraren, directieleden, beleidsmakers en onderzoekers omarmd. ResearchED-congressen zijn gehouden in het Verenigd Koninkrijk, Australië, Zweden, Noorwegen, Zuid-Afrika, Canada, de Verenigde Staten en Nederland. Altijd spreken niet alleen onderzoekers en beleidsmakers, maar vertellen ook leraren hoe zij relevant onderzoek gebruiken om de prestaties van hun leerlingen te verbeteren.