De NRO-verbindingsprijs voor leraren (NRO-onderwijsprijs)

De NRO-verbindingsprijs voor leraren, de NRO-onderwijsprijs, is bestemd voor een leraar of andere onderwijsprofessional die op doeltreffende wijze binnen de school gebruik maakt van inzichten uit wetenschappelijk onderzoek.

  • Heb je als leraar of schoolleider inzichten uit relevant wetenschappelijk onderzoek op een doeltreffende manier vertaald naar de onderwijspraktijk?
  • Heb je collega’s binnen en buiten de school hierover weten te enthousiasmeren?

Leraren, zorgcoördinatoren, schoolleiders en andere direct bij de onderwijspraktijk betrokkenen in Nederlandse scholen voor primair en voortgezet onderwijs en mbo konden meedingen naar de NRO-verbindingsprijs voor leraren van 2000 euro. De inzendingen voor de NRO-verbindingsprijs voor leraren werden beoordeeld op de manier waarop de onderwijsprofessional inzichten uit wetenschappelijk onderzoek vertaalt naar de lespraktijk, op de impact binnen en buiten de school, op inspiratie die uitgaat van deze praktijk voor andere onderwijsprofessionals en op de kwaliteit en de relevantie van het gebruikte onderzoek. Tijdens het NRO-congres op 1 november 2017 maakte de jury de winnaar bekend. Het publiek koos een publiekswinnaar.

» Kiki Varekamp en Christiaan Veldman winnen NRO-verbindingsprijs voor leraren 2017 voor toepassen onderzoek binnen de school

» Bekijk de nominatievideo’s van de NRO-verbindingsprijs voor leraren

» Lees het reglement van de NRO-verbindingsprijs voor leraren

NRO-verbindingsprijzen

De NRO-verbindingsprijs voor leraren is een van de twee NRO-verbindingsprijzen. De NRO-verbindingsprijzen onderstrepen het belang van onderzoek met relevantie voor de onderwijspraktijk. De prijzen stimuleren onderzoekers om te streven naar kennisbenutting en leraren om gebruik te maken van wetenschappelijk onderzoek en producten die daarop zijn gebaseerd.

Samenwerking

De NRO-verbindingsprijs voor leraren is een initiatief van het NRO in samenwerking met de PO-raad, VO-raad, MBO-raad en de Onderwijscoöperatie.